.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خروج مخفیانه آمریکا از یک پایگاه خود در سوریه به دلیل حملات مکرر
منابع رسانه‌ای فاش کردند که به دلیل حملات مکرر اخیر گروه‌های مقاومت، نیرو‌های ارتش آمریکا مخفیانه از یکی از پایگاه‌های خود در سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.
خروج مخفیانه آمریکا از یک پایگاه خود در سوریه به دلیل حملات مکرر

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نیرو‌های آمریکایی چند روز پس از حمله گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق، پایگاه نظامی خود را در روستای «همو» در غرب شهر قامشلی در حومه حسکه سوریه تخلیه کردند.

 

به گزارش اسپوتنیک، در شمال استان حسکه سوریه، عمارت نظامی متروکه‌ای وجود دارد که به نام همو شناخته می‌شود. تا همین اواخر، همو یک مرکز فعال و میزبان حداقل ۳۵۰ سرباز آمریکایی بود و به عنوان یک مرکز آموزشی برای نیرو‌های دموکراتیک سوریه به شمار می‌رفت.

 

امروز منابع رسانه‌ای افشا کردند که به دنبال حملات متوالی گروه‌های مقاومت، نیرو‌های آمریکایی مجبور به ترک این پایگاه و انتقال به دیگر مناطق شده اند.

 

این تصمیم نشان دهنده یک نقطه عطف حیاتی در چشم انداز پیچیده ژئوپلیتیک در خاورمیانه است. به گونه‌ای که ارتش ایالات متحده به عنوان یک نیروی مسلط در منطقه در نظر گرفته می‌شد و واحد‌های آن به صورت استراتژیک موقعیتی برای اعمال نفوذ بیشتر داشتند.

 

روزنامه «bnnbreaking» گزارش داده است که تخلیه پایگاه «همو» حکایت از تغییر موازنه قوا در این منطقه ناآرام دارد.

 

این روزنامه نوشت: تخلیه پایگاه همو چیزی بیش از یک نتیجه حاصل از حملات مکرر است، بلکه نشان‌دهنده نفوذ روزافزون ایران و گروه‌های وفادار به آن در منطقه است. این گروه‌ها به نیرویی قدرتمند تبدیل شده‌اند که توان عملیاتی ارتش آمریکا را به چالش می‌کشند. از طرف دیگر حملات مداوم به این پایگاه فقط ثبات نیرو‌های مستقر در آن منطقه را بر هم نزده است، بلکه امکان حضور نظامی خارجی در این منطقه را نیز زیر سوال برده است.

 

روستای «همو» دارای یک اردوگاه آموزشی برای نیرو‌های دموکرات کُرد موسوم به "قسد" زیر نظر نیرو‌های آمریکایی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.